Kitas dizainas >
Mūsų draugai :
Gmail paštasAtidaryti naujame lange
BMW E46Atidaryti naujame lange

Prisijungimas




Šiuo metu prisijungę vartotojai


    Dėmėsio! Paskutinė žinutė šioje temoje yra virš mėnesio senumo! Prieš atsakydami į temą dar kartą pagalvokite.

    Benzino vartotojams

    Kategorija: Paplepekim

    Autorius: TracS

    TracS 2006-02-15 08:28:04 (0)  
    celica Vilnius Žinučių forume: 1051
    Benzino vartotojams:

    Pastaruoju metu daugelis iš vis dar važinėjančių benzinu pastebėjo nelogiškai aukštas kuro sąnaudas. Naftininkai kaltina žiemos orą. Na aš sąnaudų prieaugį pajaučiau dar praėjusių metų spalio viduryje., kai automobilis visą laiką naudojęs 6,5L/100km ėmė naudoti 9-10L/100km važiuojant tuo pačiu režimu ir tuo pačiu maršrutu kasdien į darbą. Pastarąjį mėnesį sąnaudos pasiekė 11-12L/100km. Ir ne pas mane vieną. Pradžioje ilgai ieškota automobilio gedimų, netgi kuro sistemos nesandarumo. Paaiškėjus automobilį esant techniškai tvarkingu ėmiau ieškoti kitų priežasčių. Kilo įtarimas kad degalinės nedapila degalų, ir smarkiai. Automatinę degalinę, kurioje visalaik pyliausi pakeičiau kita. Sąnaudos lyg ir sumažėjo kokiu 1L, tačiau ir naujoji degalinė greitai nuvylė. Tada buvo nuspręsta matuoti įpilamą kiekį. Pilant už nedideles sumas tokio didelio nedapylimo nebuvo pastebėta. Na bent jau netoks didelis, koks yra sąnaudų prieaugis.

    Tada gana primityvių tyrimų pagalba paaiškėjo, kad benzinas praktiškai negaruoja, net ir šiltoje patalpoje. Garavimo padidinimui buvo panaudotas eteris (acetonas). Kuro sąnaudos sumažėjo 1,5L/100km, nors maišymo santykis manau buvo per mažas.

    Eteriai (pvz.: Acetonas) suteikia benzinui savybių, panašių į idealių degalų, pvz., “propano” savybių. Paviršiaus įtempimas sudaro tam tikras kliūtis išgaravimui – atsiranda tarsi energetinis barjeras, kadangi reikia įveikti tarp molekulių veikiančias tarpusavio traukos jėgas. Tam tikrų (polinių) savybių junginys – acetonas – labai stipriai sumažina paviršiaus įtempimą, dėl to degalai labiau išgaruoja, iš esmės jo išeikvojama mažiau, sumažėja degalų sąnaudos – taigi su tuo pačiu degalų kiekiu nuvažiuojamas didesnis atstumas. Sumažėję sąnaudos tiesiogiai priklauso nuo to, kiek daug nesudegusių degalų buvo iššvaistoma prieš tai.

    AB Mažeikių naftos” gaminamą benziną dedama MTBE (metiltretbutilo eterio), kurio savybės ir funkcijos yra panašios. Tai junginys, turintis deguonies - dėl to pagerėja degimas. Kadangi ši medžiaga yra eteris, ji taip pat sumažina paviršiaus įtempimą, o dėl savo itin žemos virimo temperatūros labai gerai garuoja. Dėl šios savybės nerekomenduojama ilgai sandėliuoti benziną – iš jo, esant tuščiai erdvei virš benzino, nugaruos lakiausi komponentai. MTBE, būdamas itin didelio oktaninio skaičiaus (118 nustatant tiriamuoju metodu) saugo ir tausoja variklį, nes yra ypatingai atsparus detonacijai.

    Visiškas degalų išgaravimas yra labai pageidautinas reiškinys, tačiau, nesant griežtų standartų ir didėjant poreikiui, ypač Amerikoje naudojamas benzinas, kurio distiliacijos baigmės (virimo pabaigos) temperatūra leidžiama net 220 oC. Taigi benzine yra sunkiai garuojančių angliavandenilių. Todėl net karštoje variklio degimo kameroje degalai išgaruoja ne pilnai. Degalai dega tik garų fazėje, todėl neišgaravusi dalis visiškai nesudega, palikdama variklyje ir ant išmetimo sistemos sienelių ne visai sudegusius produktus. Norint, kad benzinas virstų idealiais degalais ir visiškai sudegtų, jis turi tapti garų faze (pilnai išgaruoti).

    Kai benzino virimo pabaigos temperatūra pernelyg aukšta, pablogėja degalų garavimas, jie netolygiai pasiskirsto cilindruose. Ten gali patekti benzino mikrolašeliai. Taip išplaunamas tepalas, greičiau dyla variklis, be to, didėja nuostoliai dėl nesudegusio kuro. Standartai šią temperatūrą griežtai riboja. Pasauliniai standartai numato 215-220 oC benzino virimo pabaigos temperatūrą, o “Mažeikių naftos” gaminamo benzino ji siekia 210-215 oC (Taip sako MN, bet tikrai tai nereiškia kad taip ir yra). Šio rodiklio stabilumą gali garantuoti tik naftos perdirbimo įmonės, kuriose yra tinkamos komponentų sumaišymo sąlygos. (Niekas to nekontroliuoja !)
    Taigi po šios teorinės pamokėlės ir atliktų bandymų peršasi kai kurios prielaidos... Kas galėtu paneigti, jog MN dėl sumažėjusio degalų suvartojimo (visi susidėjo dujas) ėmė sukčiauti, nebemaišydama į benziną MTBE ir taip padidindama degalų sunaudojimą? O galbūt ir pridėdama kitų priedų iškeliančių benzino garavimo temperatūrą dar aukščiau. Ką iš to gauname? Degalinių savininkai patenkinti tyli – dėl nedapylimo iš esmės neapkaltinsi, visiems gerai, biznis atsigauna. Gerai, bet tik ne eiliniam vartotojui, kuriam tenka stipriai patuštinti piniginę. Ir po šito dar stebimasi kodėl visi montuojasi dujų įranga...

    Praėjusią žiemą važinėjau tuo pačiu automobiliu kaip ir šymet. Kuro sąnaudos dėl šaltų orų buvo išaugę max +1L/100km. Ir niekada neviršijo 8L/100km. Dabar vos telpu i 12L/100km. Verčia susimąstyti arne? Na bent buvo proga įsitikinti, kad automobilis tvarkingas ir nemažai daliu pasikeisti naujomis, beieškant galimų problemų...

    Dabar kyla kitas klausimas: kaip pakeisti esamą situaciją? Jau pradedu galvoti apie galimybę susimontuot dujų įrangą, nors esu griežtai nusistatęs prieš. Paprasčiausiai, kai paaiškėja, kad toks pat automobilis dujų suvartoja 9L/100km, o benzino 12L/100km susimąstai. Tokio giganto kaip MN nepaimsi ir nepapurtysi kaip neklaužados vaiko... O yra institucijų, kurios galėtu bent pabandyti. Kur užmigo žurnalistai? Televizijos laidos apie automobilius neturi ką rodyti, rodo nesąmones, o galėtu stipriai pakelti reitingus padarydamos rimtesnį tyrimą ir nustatydamos tą tikrąją benzino virimo temperatūrą. Bet... vėlgi, čia sukasi per dideli pinigai...
    skype: tracs.vilnius
    tel.: 60856115
    e-mail: sergej.scerbakov@gmail.com
    hedo 2006-02-15 08:51:01 (0)  
    ZZT-230 (GT 1.8) Vatikanas Žinučių forume: 1313
    kaip zmogus naftos versle dirbantis devintus metus, galiu pasakyti kad straipsnis megejiskas ir gandu lygio. frazes "Niekas to nekontroliuoja" ir "Taip sako MN, bet tikrai tai nereiškia kad taip ir yra" yra vaikisko lygio.

    p.s. dirbu tikrai ne mn :D. dabar lukoile pries tai buvo statoilas, pemco kuras ir tt.
    tai yra mano nuomone, kuri gali nesutapti su Jusu nuomone. As tikrai jos nepersu ir neprasau ja aklai vadovautis. Darykite ka norite ir kaip norite! Copyright by milZinas©2006
    tomykas 2006-02-15 09:58:37 (0)  
      Žinučių forume: 1748
    na tai papasakok kaip ten istikro yra jei jau dirbi ten 9 metelius...?
    EX '91 Celica GT-i
    ViR2 2006-02-15 10:06:53 (0)  
    911 Kaunas Žinučių forume: 2880
    na, man suvartojimas nemanau, kad pakito... :V
    '10 Alfa Romeo MiTo 155
    '65 Porsche 911
    Ex Celica GTi, ex Supra MKIII Turbo
    www.TUKA.lt
    minjokas 2006-02-15 10:11:06 (0)  
    ST-182 (GTi 2.0) Panevėžys Žinučių forume: 980
    nezinau mano tevas dirbdamas su sovietinem masinon pastoviai ipildavo nedaug acetono arba skiediklio ir taip sutaupydavo neviena kanistra 95 benzo per menesi kas man budavo labai puiku :)). siap sake kad su ruska technika uzmiestyje galima sutaupyti apie 1-2L o mieste apie 3. kaip su musu masinytem nezinau, nebandziau, negaliu komentuoti. bet manau pabandyti tikrai butu neprosal. pasakiau bendradarbiui tai kas dabar daro eksperimenta su ford mondeo 1.6. kita savaite tureciau suzinoti rezultata.
    celica, toyota celica
    93m. st 182 raudona turlingas, Digital Designs garsas, visdar daroma
    AE86+ AE86
    hedo 2006-02-15 10:39:44 (0)  
    ZZT-230 (GT 1.8) Vatikanas Žinučių forume: 1313
    to tomykas:
    nier ka labai pasakot.tiesiog straipsnis pletku lygio. labiausiai pramuse vieta apie nerealu tyrima kurio metu specialistas nustate kad benzas "praktiskai negaruoja". noreciau ta ciuvaka vasara ant benzavozo pasodinti ir leisti atidaryti cisternos liuka :D. garai su tokiu slegiu verziasi lauk kad ne viena operatoriu yra nusviede zemyn. blt negaruoja hehe.
    kitas klausimas: jei taip padidetu kuro suvartojimas (pagal autoriu nuo 6.5 iki 9-10 l/100 km t.y. apie 40 proc.) MN uzdirbtu ne viena milijarda lituku. bet bendroj realizacijoj kaip tais nesimato tas pokytis. ir dar butu idomu pamatyti masina kuri miesto ciklu naudoja 6.5 l BENZINO (dar dyzelio patikeciau).
    zodziu samokslo teorija.

    to minjokas:
    paguglink ir surasi info apie ta eksperimenta. uzuojauta mondeo varikliui.
    tai yra mano nuomone, kuri gali nesutapti su Jusu nuomone. As tikrai jos nepersu ir neprasau ja aklai vadovautis. Darykite ka norite ir kaip norite! Copyright by milZinas©2006
    tomykas 2006-02-15 10:48:47 (0)  
      Žinučių forume: 1748
    hedo, civic 95m 1.5 apie tiek mieste ir ima, uzmiesty ~5-6 :) jeigu tvarkinga zinoma...
    EX '91 Celica GT-i
    minjokas 2006-02-15 10:51:13 (0)  
    ST-182 (GTi 2.0) Panevėžys Žinučių forume: 980
    a man dzin jei nori tegul eksperimentuoja vistiek ne mano :D
    celica, toyota celica
    93m. st 182 raudona turlingas, Digital Designs garsas, visdar daroma
    AE86+ AE86
    hedo 2006-02-15 10:53:28 (0)  
    ZZT-230 (GT 1.8) Vatikanas Žinučių forume: 1313
    paziurejau hondos puslapyje, netgi naujas jazz su 1.4 varikliu mieste valgo 6.9 l (cia aisku teorinis) + dar ziema uz lango. Nenoriu tiketi kad mieste imanoma isisukti i 6.5 l, nebent T prius :D.

    www.honda.lt

    radau t aygo su 1 l varikliu daro 4.6l (cia vidutines). nu bet netikiu kad tas ciuvakas toki turi.
    www.toyota.lt
    tai yra mano nuomone, kuri gali nesutapti su Jusu nuomone. As tikrai jos nepersu ir neprasau ja aklai vadovautis. Darykite ka norite ir kaip norite! Copyright by milZinas©2006
    tomykas 2006-02-15 11:12:22 (0)  
      Žinučių forume: 1748
    raso charakteristikose uzmiesty 5.1, mieste ~7.5. nu bet pats vazinejau... mieste maziau ima, gal koks VEi modelis ar kazkas tokkio... uzmiesty tai tikrai 5 eme kaip ir raso, o mieste 6-7, ziurint kaip vaziuosi. kalbu aisku apie vasara... (civic 5gen turbut, pas mus vadinam treciu civicu)

    www.catalog.auto.ru
    EX '91 Celica GT-i